donderdag 24 november 2016

Franse Varia

De zomervakantie in Frankrijk leverde veel foto's op, teveel om in één blogje te laten zien. Vandaar deze trilogie: Franse Varia.

In deel 1 laat ik foto's zien van ons verblijf tijdens de heenreis bij Chambre d'Hotes Brenne&Berry (2 nachten) gevolgd door wat plaatjes uit de Vallée des Gaves, een natuurgebiedje grenzend aan ons hoofdvakantieverblijf in Lau-Balagnas in de Pyreneeën (2 weken). Een paar voorbeelden:

Heidelibel in de ochtendzon
Torenvalk
Koninginnepage
De overige foto's zijn hier te bewonderen, samen met het begeleidend verhaal.


In het tweede deel komen vooral vogels en vlinders aan bod die ik vastlegde in de Vallée des Gaves, zoals:
Tapuit, man
Kolibrievlinder
Groene Specht
Het hele blog is hier te zien:

In het derde en laatste deel zijn plaatjes te zien van buiten de Vallée de Gaves. Vervolgens wat macro's gemaakt tijdens ons verblijf bij Chambre d'Hôtes Mortaise in de Bourgogne (5 nachten).

Kiezersmantel
Waterspreeuw
Pyjamaschildwants (nimf)
Meer lees- en kijkplezier op mijn Wordpress blog.


4 opmerkingen:

  1. Wonderful series of images of a wide selection of wildlife. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal prachtige dierenbeelden. Ik ben ook verbaasd over de manier waarop je op de camera richt.

    Groeten uit Indonesië.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Dick.
    Ik kwam toevallig via , via op jou blog.
    Prachtige foto's laat je hier zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen